Al meer dan 20 jaar dé online drogist van Nederland !

Reisziekte en misselijkheid

Reisziekte is natuurlijk erg onaangenaam en het kan door een dokter niet behandelt worden. Er zijn verschillende tips om de symptomen zo goed mogelijk te verminderen, maar helemaal weg krijgt u ze meestal niet.

Reisziekte

Last van reisziekte ?

Stel u voor, u zit in de auto en u voelt een erg vervelend gevoel in uw buik, u voelt zichzelf bij elke boom die voorbij flitst misselijker worden, u besluit zich om iets te lezen om uzelf af te leiden, maar na nog geen 5 minuten te proberen is het NOG erger geworden. U denkt dat u elk moment kan overgeven, dus stopt de auto. Na een paar minuten stilstaan is het gevoel weg. Bah, wat was dat ? Als dit herkenbaar is voor u, heeft u last van reisziekte. Reisziekte is een gevoel van misselijkheid wanneer u in de auto, boot, trein of metro zit. Dit wordt veroorzaakt door het evenwichtsorgaan dat niet gewend is aan verplaatsen zonder dat u uw lichaam beweegt. Dit is natuurlijk heel lastig, en dokters kunnen er helemaal niks tegen doen.

Ik heb reisziekte, wat nu ?

Reisziekte is natuurlijk erg onaangenaam en het kan door een dokter niet behandelt worden. U zal daarentegen wel dagelijks de auto in stappen of met de bus mee moeten. Er zijn verschillende tips om de symptomen zo goed mogelijk te verminderen, maar helemaal weg krijgt u ze meestal niet. Toch kunnen ze u wel een beetje helpen.

1. Eet geen zware maaltijd voor het reizen. Vooral geen koffie of vet voedsel.
  2. Ga voorin de bus, auto of boot zitten. Vermijd te veel beweging.
  3. Kijk uit het voorraam, lees geen boeken want dit maakt het alleen erger.
  4. Zorg voor genoeg frisse lucht.
  5. Bent u toch misselijk, eet dan een koekje om het te verminderen

Afgezien van deze tips, kunt u natuurlijk ook nog andere dingen doen om dit probleem de baas te zijn. Producten zoals reistabletten kunnen u een enorme hulp bieden, of u zelfs van het probleem afhelpen. Drogisterij.net bied u een aantal soorten producten die bijdragen aan vermindering van het probleem.