Na het scheren

Scheren kan soms onbedoeld meer zijn dan alleen haar van je gezicht halen. Het kan ook de bovenste laag van je huid beschadigen of verwijderen, en dan hebben we liever niet.
Geur
Huidtype

Meestal is scheren veilig, maar de huid kan er wel door geïrriteerd raken. De kleine sneetjes die door het scheren ontstaan, kunnen een ingang vormen voor bacteriën.

En dat is precies wanneer scheren averechts kan werken. Gelukkig is er een oplossing; aftershave.  Misschien dat je die stap tot nu hebt overgeslagen. Maar hier is waarom je het misschien wel wil gaan gebruiken.

Waarom aftershave?

Buiten de heerlijke geur heeft aftershave ook een nuttige functie.

• Het helpt de huid te herstellen na het scheren.

Aftershave bevat vaak adstringerende middelen. Die helpen irritatie die optreedt na het scheren te kalmeren, eventueel aanwezige bloedingen te stoppen en eventuele kleine sneetjes die je jezelf hebt gegeven te desinfecteren.

Is aftershave echt nodig?

Aftershave is niet altijd nodig, maar je huid zal er wel blij van worden. De adstringerende eigenschappen kunnen helpen acne-veroorzakende bacteriën te doden. Andere ingrediënten, zoals aloë vera en vochtinbrengende bestanddelen, kunnen de huid helpen kalmeren, irritatie voorkomen en roodheid kalmeren. Dat zijn allemaal goede dingen na het scheren van het haar.

Onze beste afstershaves

• Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem

Een aftershave in de vorm van een balsem kan erg fijn zijn. De alcohol in aftershave helpt de huid te desinfecteren maar kan soms ook uitdrogend werken. Deze extra milde aftershave balsem van Nivea is, alcohol vrij en heeft een parfum neutrale formule die snel door de huid wordt opgenomen. Bevat kamille, Vitamine E en Provitamine B5

• Old Spice Aftershave Lotion Original

Een echte klassieker is de aftershave van Old Spice. De aftershave bestaat al sinds 1983.  Old Spice is een klassieke, kruidige geur voor mannen. Er zijn veel geurnoten verwerkt in de Old Spice waaronder jasmijn, geranium, kaneel, heliotroop, pimento, ambergris, cederhout, vanille, musk en tonkabonen.

• Axe Africa Aftershave

De aftershave van Axe geeft een tintelend fris gevoel na het scheren en houdt de huid vitaal en soepel. Deze geur staat al jaren aan de top van mannen geuren. De mysterieuze geur stimuleert de zintuigen en bereidt je voor op je volgende exotische avontuur.