Al meer dan 20 jaar dé online drogist van Nederland !

Paracetamol

Paracetamol is al lange tijd de bekendste pijnstiller. Pijnsignalen die de hersenen ontvangen worden vermindert door de paracetamol. De paracetamol koopt u ook bij Drogisterij.net.

Paracetamol

Paracetamol kunt u bij meerdere soorten pijn innemen. Paracetamol kan bijdragen aan pijnvermindering van o.a.

• • hoofdpijn
  • • rugpijn
  • • koorts/griep
  • • spierpijn
  • • gewrichtspijn
  • • menstruatiepijn
  • • nek- of schouderpijn.

Dosering per dag

Volwassenen

Lees altijd eerst de bijsluiter voordat je een pijnstiller gebruikt. Voor gezonde volwassenen is de maximale dosering 6 x 500 mg voor de tabletten per dag (24 uur). Bij zetpillen is de dosering voor een gezonde volwassene maximaal 3-4 x 500–1000 mg. Tussen het innemen moet minimaal 3 a 4 uur zitten. Een veel verkochte paracetamol is de Healthypharm paracetamol.

Kinderen

Paracetamol kan ingenomen worden vanaf 3 maanden oud. Er geldt een lagere dosering voor kinderen. Er kan worden gekozen om een zetpil toe te doen wanneer uw kindje moeite heeft met het doorslikken van een tablet. Dit is gebruikelijk bij kinderen tot 6 jaar. Lees de bijsluiter om de juiste dosering te bepalen. Afleiding, beweging en ontspanning kan de behoefte aan een pijnstiller verminderen.

Baby

Baby’s kunnen de pijn nog niet goed aangeven. Paracetamol is een pijnstiller met weinig bijwerking. Ze zijn daarom veilig te gebruiken vanaf 3 maanden oud. Paracetamol kunt u voor uw baby gebruiken bij koorts, bij klachten na een inenting en als je baby zich oncomfortabel voelt bij ziekte. Kijk naar hoe het kindje zich voelt. Weet u niet wat de oorzaak van langdurige koorts of pijn is, raadpleeg dan de huisarts. Het is gebruikelijk om paracetamol in de vorm van een zetpil te geven, dit is het makkelijkst toe te dienen. Lees de bijsluiter om de juiste dosering te bepalen. Een veelgebruikte paracetamol voor baby’s is de Panadol junior zetpil 125 mg. Deze is geschikt voor kinderen van 3 tot 12 maanden oud.

Werking

Paracetamol heeft minimale bijwerkingen, daarom wordt paracetamol vaak geadviseerd bij pijn of koorts. Het is verstandig om te overleggen met uw arts wanneer u regelmatig paracetamol wilt innemen.

Zwangerschap

Paracetamol kan veilig in beperkte mate tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Tijdens de zwangerschap mag paracetamol niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag worden ingenomen.
Tijdens borstvoeding kan paracetamol ook in beperkte mate worden gebruikt. De paracetamol wordt opgenomen in de moedermelk, in een kleine hoeveelheid is dit ongevaarlijk voor de baby. Mocht u paracetamol langer willen gebruiken raadpleeg dan uw arts of apotheker.

Onze best verkochte producten

• • Healthypharm paracetamol tabletten
  • • Nurofen suspensie kind
  • • ROTER Paracetamol Liquid Caps 500 mg
  • • Sinaspril vloeibaar paracetamol bananensmaak

Healthypharm paracetamol tabletten

Healthypharm Paracetamol heeft een snelle werking bij koorts en verschillende soorten pijn. De tabletten bevatten 500mg paracetamol.  Het heeft een pijnstillende werking.

Nurofen suspensie kind

Voor kinderen is er een speciale variant. Deze paracetamol is geschikt voor kinderen vanaf 3 maanden oud. De paracetamol heeft een verlichtende werking bij koorts en pijn. Deze tabletten hebben een sinaasappelsmaak en zijn suikervrij.

Roter Paracetamol Liquid Caps 500 mg

Roter paracetamol liquid caps zijn zachte capsules die gemakkelijk in te nemen zijn. Deze zijn in zijn geheel door te slikken met voldoende water. Zo heeft u geen last van de smaak.  De werking van de liquid caps zijn gelijk aan de tabletten. Roter Paracetamol Liquid Caps 500 mg is ook geschikt voor kinderen vanaf 9 jaar. Lees voor de dosering de bijsluiter.

Sinaspril vloeibaar paracetamol bananensmaak

De vloeibare paracetamol is geschikt om koorts en pijn te verlichten bij kinderen vanaf 3 maanden oud. Speciaal ontwikkeld voor de kinderen die moeite hebben met slikken van een tablet of de kleintjes die liever geen zetpil toegediend krijgen. De vloeibare paracetamol is een goed alternatief en heeft een lekkere bananensmaak.

Kopen

Drogisterij.net biedt een ruim assortiment aan paracetamol producten. Bestel paracetamol nu voordelig en vertrouwd op Drogisterij.net. Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis! Alle producten die wij in ons assortiment hebben vindt u hier.